Jakość – najważniejsza cecha usług świadczonych przez BDO
W BDO wszystkie czynności związane ze świadczeniem usług audytorskich wykonywane są na podstawie obowiązujących standardów, w tym tych dotyczących jakości. Jakość jest dla nas jako firmy audytorskiej nadrzędną wartością a cele jakościowe są wbudowane w nasz system zarządzania i strategię działania.
Od dnia 15 grudnia 2022 roku w BDO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. obowiązuje Wewnętrzny System Zarządzania Jakością zgodny z Krajowym Standardem Kontroli Jakości 1 w brzmieniu Międzynarodowego Standardu Zarządzania Jakością (PL) 1- „Zarządzanie jakością dla firm wykonujących badania lub przeglądy sprawozdań finansowych lub zlecenia innych usług atestacyjnych lub pokrewnych”.
Dnia 15 grudnia 2023 roku dokonano pierwszej oceny systemu zarządzania jakością w naszej firmie audytorskiej. Dniem oceny był 30 września 2023 roku.
W oparciu o przeprowadzoną ocenę sformułowano wniosek, iż system zarządzania jakością zapewnia firmie racjonalną pewność, że cele systemu są osiągane.
Wdrożone zostały również pozostałe standardy zarządzania jakością:
- Krajowy Standard Kontroli Jakości 2 w brzmieniu Międzynarodowego Standardu Zarządzania Jakością (PL) 2 - „Kontrole jakości wykonania zlecenia”.
- Krajowy Standard Badania 220 (zmieniony) w brzmieniu Międzynarodowego Standardu Badania (PL) 220 (zmienionego) - „Zarządzanie jakością dla badania sprawozdania finansowego”.
Zaprojektowanie, wdrożenie i funkcjonowanie systemu zarządzania jakością zgodnego z powyższymi standardami jakości daje wysoki poziom pewności, że wykonane przez BDO zlecenia są wysokiej jakości i są zgodne z mającymi zastosowanie przepisami, regulacjami, standardami i politykami. System zarządzania jakością ma wspierać naszą firmę w wypełnianiu jej obowiązków służenia interesowi publicznemu oraz w osiąganiu celów strategicznych związanych z jakością.
Najwyższa jakość i działanie w interesie publicznym to najważniejsze wartości BDO w Polsce i na świecie.